Dinsdag 28 november - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Visser - WaarBenJij.nu Dinsdag 28 november - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Visser - WaarBenJij.nu

Dinsdag 28 november

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

01 December 2006 | Suriname, Paramaribo

Vandaag zijn we om kwart voor acht opgehaald door Logie. Hij bracht ons naar het schoolhoofd (Dhr. Amania). Hij ontving ons erg vriendelijk en stelde het enorm op prijs dat we langskwamen, ondanks dat hij ons niet verwachtte. Na een heel gesprek met hem gehad te hebben vroeg hij ons in welke klassen we wilden kijken. We hadden het idee om te kijken in de klassen waar we in Paramaribo ook stage lopen. Dus Kristel naar klas 4, Benjamin naar klas 5 en ik naar klas 2.
Om half een was ik klaar en om kwart voor 1 zag ik Logie voor de school. Hij zei dat ik Ben en Kriz uit de klassen moest roepen. Op het eiland aangekomen, stond er een warme maaltijd klaar voor ons klaar. Rijst met kip en bruine bonen. Het smaakte ons weer erg lekker. Om half 4 hadden we met Logie afgesproken om rond te kijken in het dorp. Voor de een betekent het slapen op bed en voor de ander, chillen op een bankje aan het water. Je kan hier heerlijk genieten van de natuur en van de rust. Het enige wat je daar hoort is het klotsende water, de tsjirpende vogels, een zachte wind en heel af en toe een bootje dat voorbij pruttelt. Uiteraard iets later dan afgesproken gingen we met Logie naar het dorp. Hij liet ons alle mooie plekjes van het dorpje zien, waaronder de hutten van de mensen, de huizen van de hulpkapiteins (een Basya, omdat je een dorp niet mag betreden zonder dat je bent gemeld bij een van hen), de winkels, de bakker en als laatste het huis van Logie zelf. Als je door het dorp loopt lijkt het alsof je terug gaat in de tijd. Alles is precies hetzelfde als 100 jaar terug met uitzondering van technische gemakken die ook hier zijn doorgedrongen. Het huisje van Logie was een leuk voorbeeld. Eenmaal in het huisje was er geen sprake meer van primitief wonen. Logie heeft namelijk een eigen generator, een vrieskist, een tv, een dvd-speler, een ventilator en een gewoon kookfornuis. Erg vreemd om dit van binnen zo te zien als je door zo’n dorpje loopt. Nadat Kris en ik met Logies dochtertje hadden gespeeld en een aantal foto’s hadden gemaakt zijn we snel boodschappen gaan doen. Als laatste zijn we naar het huis van onze kokkin gegaan, want zij had erg mooie Panji’s. Dit zijn rechthoekige geruite lappen stof die gebruikt worden als rok. We hebben daar uiteraard beiden een van gekocht. Mijne is blauw met wit, echt mooi! Eenmaal thuis aangekomen hebben snel hotdogs gegeten. Kristel viel al rap in slaap, maar Benjamin en ik hebben geoefend met schaduwbeelden. We hebben daar de mooiste creaties van gemaakt en hebben een boel gelachen.
Ik heb by the way echt ge-wel-di-ge video opnames gemaakt van deze paar dagen. Natuurlijk moest dit ontzettend sneaky want niemand hier wil gefilmd worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Hallo Mensen! Op 14 september vertrek ik naar Paramaribo om daar 3,5 maand lang stage te lopen en mijn differentiatie te doen. Daarnaast hoop ik natuurlijk een hele hoop andere ervaringen mee te maken en die wil ik graag met jullie delen! Vandaar deze pagina. Ik zal hierop foto's laten zien zodat jullie met me mee kunnen genieten! Groetjes Suzanne

Actief sinds 05 Aug. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 35334

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 24 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: