Zo hinderlijk!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Visser - WaarBenJij.nu Zo hinderlijk!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Suzanne Visser - WaarBenJij.nu

Zo hinderlijk!!!!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

01 December 2006 | Suriname, Paramaribo

(Sorry die titel is een inside joke. Mensen hier gebruiken soms Nederlandse woorden in ander zinsverband dan dat wij dat zouden doen. Een ander woord waar ik van de week mee doodgegooid wordt is vrijpostig. Twee voorbeelden:
-Een onbekende vraagt om mijn leeftijd: Niet om vrijpostig te zijn, maar wat is je leeftijd?
-De taxichauffeurs reactie op een hond die tegen zijn auto opspringt: Saaaaa, die hond is vrijpostiiiiig!

Maar goed. Zoals jullie misschien al weten of gelezen hebben, ben ik de afgelopen week naar het binnenland geweest. We zijn naar Lebidoti geweest. Dit dorp ligt op een schiereiland in het zuiden van het brokopondomeer (officieel het prof. blommensteinmeer). Tukunari eiland, waar we sliepen ligt er recht voor. Ik heb hier zoveel gezien en beleeft wat ik met jullie wilde delen dat ik drie apparte verhalen met bijbehorende foto's heb gemaakt. Beginnende bij maandag 27 november. Veel lees en kijkplezier!

Ander heugdelijk feit is dat ik mijn tweede salsadiploma heb gehaalt! De semi gevorderde cursus heb ik nu afgesloten met een 5/5. (Van de vijf juryleden vonden ze me allevijf geslaagd) Komende week begin ik dus met mijn eerste gevorderde salsales. Gaaf he?! Op donderdag gaan Guus en ik nu bijna altijd naar Boenoenoenoes en dit word steeds gaver. Omdat ik meer leer wordt het dansen ook steeds leuker. Naast salsa en merrenque leer ik daar terplekke ook bechatta en chachacha. Ik heb echt m'n sport gevonden!

Maandag gaan we op de stageschool kinderdag vieren. Meneer Benjamin word sinterklaas, Juffrouw Kristel gaat foto's maken en ik ga filmen. We hopen allemaal dat het een erg gezellige dag wordt.
Jullie wens ik bij deze allemaal een hele fijne sinterklaas. Lekker cadeautjes uitpakken, gedichten voorlezen en je helemaal laveloos eten aan chocolade en pepernoten! (Dank je wel Marije en Menno!!!)
A boeng,

Tot snel!

Kus Suz

P.S. Ik ben bruiuiuiuiuiuin!!!!

  • 02 December 2006 - 09:09

    Marije:

    Sjongejongejonge zeg. Ik word hier maar jaloerser en jaloerser!! Wat een ongelooflijk mooie dingen zie en beleef je daar! Echt super! Ik heb er echt spijt van dat ik dit ook niet heb gedaan hoor! Geniet maar lekker van je pepernoten chocolade!! Heb je wel verdiend haha. Doe je de groeten aan Kris en Ben?? En zou je nog een keer hun site kunnen geven, want die vergeet ik steeds. Kan ik daar ook eens op kijken.
    Geniet maar weer heeeeeeeeeel veel!!! Ben benieuwd naar je volgende verhalen!!

    Dikke kus en veel liefs!!

  • 03 December 2006 - 16:18

    Reinike:

    he snoes,
    jij bent bruin en ik ben zo wit als de sneeuw, het is zo erg dat mensen aan me vragen of ik spontaan gothic ben geworden ofzo, ik moet misschien toch maar eens een keer een kuurtje zonnebank doen ofzo. Maar ik heb wel de heugdelijke mededeling dat het hier echt klote weer is....So enjoy yourself because when you get back, you'll freeze your ass off!!!!een hele fijne sinterklaas.
    dikke kus

  • 03 December 2006 - 20:02

    Veer:

    Hey meis,
    Reinike heeft gelijk, 't weer hier is zwaar naatje... Wel lekker Sinterklaas gevierd gister! Ik heb het eerste deel van mijn parachutesprong gehad!!! YEAH!! Ga ik in april doen. In Arnemuiden :D Daarna met Petra in Terneuzen wezen stappen. Gelukkig waren de naweeën van vrijdag toen over pfff(tnx Marije :p )
    Vrijdag laatste gesprekken bij KLM trouwens.

    Dikke Kus!

  • 05 December 2006 - 14:52

    Thijs:

    Hey lief!!

    Hier dan een allerlaatste berichtje van mij. Ik wens je nog super veel plezier daar. En ik hoop dat de tijd vliegt zodat het snel februari is. En we eindelijk weer samen zijn.
    Je moet niet vergeten om af en toe je berichten van deze site naar boord te sturen hoor.
    Heel veel pleziier nog en ik hou van je pop.

    kuss

  • 05 December 2006 - 17:27

    Alain:

    Hey suus,

    Fijne sinterklaas!

    grt alain

  • 06 December 2006 - 09:16

    Phat:

    Ha suz,

    ja, ik leef nog en geniet er nog enorm van! ik ben blij om te lezen dat je het nog steeds enorm naar je zin hebt! Ik kom ergens in januari weer terug, denk ik...

    x phat

  • 14 December 2006 - 10:25

    Carl:

    Hey Suz!!!!

    Ziet er gaaf uit, geniet van je laatste weken in suriname!!!
    groet vanaf de winderige koude Noordzee

  • 22 December 2006 - 08:43

    Pier:

    hey meis, hele fijne dagen-mischien overbodig-maarre...Geniet ervan!!;-)

  • 22 December 2006 - 12:56

    Maria-Stella:

    Hé lieve meid, ik weet niet wanneer ik je weer spreek, maar alvast hele fijne feestdagen, geniet ervan (zul je wel doen ;-)). Ik ga ws met Nina naar Zwitserland voor de jaarwisseling. Frans gaat ook dus dat is wel gezellig. Liefs en hele dikke knuf.

  • 22 December 2006 - 23:26

    DC:

    Nice die sari foto's...Ja mang!!! It's weeekend...WB! The countdown has begun!

  • 25 December 2006 - 19:19

    Marian, Bart En Mark:

    Hoi Hoi! Hoe is t daar? goed naar je zin? wij wilden je op deze manier even een paar fijne dagen toewensen! (niet alleen deze, maar ook de andere dagen hoor) Leuke foto's! We kijken er naar uit om je weer te zien in januari! veel plezier nog de laatste dagen! groetjes van ons!

  • 27 December 2006 - 19:08

    Opa & Pieck:

    Suz, een goede jaarwisseling en geniet nog van de laatste paar weken! Liefs van ons beiden

  • 31 December 2006 - 14:58

    Pier:

    Meis,wens je een hele ijne jaarwisseling en tot snel weer!Groeten..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Hallo Mensen! Op 14 september vertrek ik naar Paramaribo om daar 3,5 maand lang stage te lopen en mijn differentiatie te doen. Daarnaast hoop ik natuurlijk een hele hoop andere ervaringen mee te maken en die wil ik graag met jullie delen! Vandaar deze pagina. Ik zal hierop foto's laten zien zodat jullie met me mee kunnen genieten! Groetjes Suzanne

Actief sinds 05 Aug. 2006
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 35311

Voorgaande reizen:

14 September 2006 - 24 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: